V dnešnej dobe sa stáva viac a viac fenoménom rôzna forma reklamy, ktorá pôsobí na potencionálneho klienta viac a viac efektívne. Jednou z mnohých dnes využívaných reklám je aj reklama formou billbordu na statických plochách. Mestá, či obce sú preplnené plochami, pre výlep reklamy od výmyslu sveta, avšak otázka je na mieste položená tak, či vôbec takáto reklama v množstve iných podobných upúta alebo nie? Na mieste je zamyslieť sa nad otázkou efektivity a vynaložených prostriedkov.
Z pohľadu bežného spotrebiteľa vnímam billbord, ako informačné médium s krátkym posolstvom. V prostredí vizuálneho smogu vytvoreného množstvom bilbordov na jednom mieste sa toto posolstvo vytráca. Stáva sa konzumné a neefektívne. Z pohľadu predajcu však tieto aspekty musím klientovi vyvracať, pretože billbordy predávam.
Aká je teda pravda? Existuje niekoľko výskumov hovoriacich o tom, ako zaujať svojho klienta billbordovou kampaňou. Rozhodujúce sú tieto faktory: miesto, veľkosť, farby, slová. Ja by som to doplnil ešte o svetlo, presnejšie o to ako dokážeme zaujať, pritiahnuť či koncentrovať pohľad na niečo pútavé u nášho potencionálneho klienta.
Preto vnímame solitérny billbord vždy inak. Naša pozornosť sa zvýši ak je podsvietený. Ešte viac sa dokážeme časovo koncentrovať ak je videný z väčšej vzdialenosti a máme čas si nielen prečítať odkaz posolstva, ale sa nad posolstvom na billborde aj dokážeme zamyslieť. V neposlednom rade grafika a citlivá voľba farieb bannera dotvárajú pocit, ktorý potrebujeme v klientovi vyvolať.
Nebojte sa zaplatiť viac za kvalitné miesto, alebo si ho vybrať sami a dať si naň umiestinť reklamný banner. Pamätajte: Efektivita billbordovej kampane je odrazom ceny, ktorú platíte za kvalitu nie kvantitu.
(T.Hvostik 7.3.2023)
0 komentárov k “Ako si správne vybrať billbord pre kampaň?”Pridajte vlastný →